معرفی هتل تهران مشهد

هتل تهران مشهد یکی از هتل های نزدیک حرم در مشهد است. از آغاز به کار این هتل قریب 50 سال می‌گذرد. در تمام این سالها این مجموعه با ارائه خدمات مطلوب توانسته مشتریان وفادار خود را حفظ نماید. لذا افراد زیادی سالهاست که برای اقامت در مشهد این هتل را انتخاب می‌کنند.

ما در این مطلب ابتدا اطلاعات کلی در مورد این هتل ارائه می‌کنیم. پس از آن انواع واحدهای اقامتی این مجموعه را معرفی می‌کنیم. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد سایر امکانات هتل از جمله کافه و رستوران هتل تهران مشهد ارائه می‌کنیم. تمام این مطالب را همراه با مجموعه عکس های هتل تهران مشهد ارائه می‌کنیم. سپس به بررسی نظرات مهمانان هتل تهران می‌پردازیم. در بخش پایانی راه‌های ارتباط با این مجموعه و نحوه رزرو هتل تهران مشهد را بیان می‌کنیم. در نهایت این مطلب را با معرفی جاهای دیدنی مشهد که در نزدیکی این هتل قرار دارند به پایان می‌بریم.

معرفی هتل تهران مشهد

تاریخچه

هتل تهران مشهد به عنوان یک هتل سه ستاره در سال 1352 افتتاح شده است. ساخت این هتل در زمینی به وسعت 11000 متر مربع انجام شده است. مالک این هتل محمدرضا توکلی زاده بوده و ظاهراً هم‌اکنون فرزندان ایشان هتل را در اختیار دارند. در طول این سالها مدیریت هتل تلاش نموده با انجام بازسازی در دوره‌های منظم کیفیت امکانات و خدمات هتل را حفظ نموده و ارتقا بخشد. به همین دلیل این هتل همواره به عنوان یک هتل کلاسیک با امکانات مطلوب توسط گردشگران انتخاب شده است. آخرین بازسازی هتل تهران نیز در سال 1400 انجام شده است.

اتاق‌ های هتل تهران مشهد

اتاق های هتل تهران در دو گروه کلاسیک و VIP تقسیم می‌شوند. ظاهراً اتاق‌های کلاسیک اتاق‌های قدیمی‌تر بوده و اتاق‌های VIP اتاق‌های بازسازی شده و جدیدتر هستند. اما در تمامی اتاق‌ های هتل تهران امکانات مشابهی وجود دارد. سیستم سرمایش و گرمایش، یخچال، مینی بار (با دریافت هزینه)، تلویزیون و صندوق امانات از جمله امکانات اتاق‌ های این هتل است. در واقع اتاق‌ها تنها در ظرفیت و ابعاد به شرح زیر تفاوت دارند.

اتاق دبل هتل تهران

اتاق های هتل تهران مشهد

اتاق یک نفره رویال

این اتاق حدود 15 متر مربع وسعت داشته و برای اقامت یک نفر در نظر گرفته شده است. فضای اتاق و مبلمان به گونه‌ای است که امکان افزایش ظرفیت اتاق وجود ندارد. اتاق یک تخته رویال در تمامی طبقات هتل موجود می‌باشد.

اتاق دو نفره رویال

این اتاق حدود 15 متر مربع وسعت داشته و برای اقامت دو نفر طراحی شده است. با اضافه کردن یک تخت تاشو امکان افزایش ظرفیت این اتاق برای سه نفر وجود دارد. اتاق دو تخته رویال در تمامی طبقات هتل موجود می‌باشد.

سوئیت هتل تهران

سوئیت تهران هتل مشهد

سوئیت دو نفره رویال

این اتاق حدود 18 متر مربع وسعت داشته و برای اقامت دو نفر طراحی شده است. با اضافه کردن تخت تاشو امکان افزایش ظرفیت این اتاق برای چهار نفر وجود دارد. سوئیت دو تخته رویال در طبقات سوم تا پنجم هتل موجود می‌باشد.

سوئیت چهار نفره رویال

این اتاق حدود 24 متر مربع وسعت داشته و برای اقامت چهار نفر طراحی شده است. در این سوئیت امکان افزایش ظرفیت برای نفرات بیشتر وجود ندارد. اتاق دو تخته رویال در تمامی طبقات هتل موجود می‌باشد.

رستوران هتل تهران مشهد

در هتل تهران مشهد سه رستوران و یک کافی‌شاپ وجود دارد. البته یکی از رستوران‌ها تنها در نیمه اول سال و در فضای باز برپا می‌شود. کیفیت غذای این مجموعه شهرت بسیار زیادی دارد. تا جایی که مسافرانی که در هتل تهران اقامت ندارند نیز گاه برای صرف غذا به این مجموعه مراجعه می‌کنند. سالن‌های پذیرایی این مجموعه عبارتند از:

رستوران برگ سبز

این رستوران در طبقه همکف قرار دارد و در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. رستوران برگ سبز برای پذیرایی از 150 نفر ظرفیت دارد. ساعات کاری این رستوران به صورت زیر اعلام شده است:

  • ساعت سرو صبحانه: 7 تا 10 صبح
  • ساعت سرو ناهار: 12 تا 15 بعدازظهر
  • ساعت سرو شام: 19 تا 22 شب

رستوران سنتی هتل تهران مشهد

این رستوران در طبقه 1- هتل راه‌اندازی شده است. در این رستوران ظرفیت پذیرایی از 50 نفر وجود دارد. ساعت کاری این رستوران 15 تا 23 اعلام شده است.

رستوران تابستانه هتل تهران

رستوران تابستانی هتل تهران

رستوران تابستانی

این رستوران در فصول گرم سال در فضای باز طبقه 1- برپا می‌شود. این رستوران برای پذیرایی از 90 نفر ظرفیت دارد. فضای طراحی شده برای این رستوران با وجود حوض، فواره و آلاچیق بسیار جذاب است. اغلب مسافرانی که در فصل تابستان در این هتل اقامت داشتند این محوطه را مهمترین امتیاز هتل توصیف کردند.

کافی‌شاپ

کافی‌شاپ هتل تهران در طبقه همکف قرار دارد. این کافه به صورت 24 ساعته فعال بوده و برای پذیرایی از 30 نفر ظرفیت دارد. البته مهمانان هتل می‌توانند گزینه دلخواه خود را به کافه سفارش داده و درب اتاق تحویل بگیرند.

نظرات مهمانان هتل تهران مشهد

بررسی نظرات در مورد هتل تهران مشهد حاکی از رضایت اغلب مهمانان هتل است. بیشترین امتیازات مشتریان به فضای آرام هتل، اتاق‌های تمیز، رفتار محترمانه پرسنل و فاصله نزدیک به حرم داده شده است. افراد زیادی این هتل را به عنوان یک هتل کلاسیک با امکانات کافی انتخاب می‌کنند.

به عبارت دیگر برای افرادی که تنها به قصد زیارت به مشهد سفر می‌کنند هتل تهران بهترین گزینه است. کیفیت صبحانه و غذای رستوران هتل هم از نگاه اغلب مهمانان مطلوب توصیف شده است. تا جایی که برخی مسافران خدمات این هتل 3 ستاره را در سطح یک هتل چهار ستاره دانستند. نکاتی مانند سرعت پایین اینترنت، ظرفیت محدود اینترنت رایگان، دریافت هزینه برای مینی بار و عدم وجود سرویس بهداشتی ایرانی داخل اتاق از جمله نکات منفی ذکر شده برای این هتل است.

قیمت هتل تهران مشهد

از لحاظ قیمت هتل تهران مشهد جزو هتل های میان رده محسوب می‌شود. در واقع این مجموعه یک هتل کلاسیک با قیمت خوب به شمار می‌رود. البته امکانات و خدمات هتل نیز متناسب با این قیمت ارائه می‌شوند. در واقع اینجا خبری از امکانات و خدمات لوکس و تجملی نیست. اگر برای اقامت در مشهد به دنبال گزینه‌ای با امکانات کافی و قیمت معقول باشید هتل تهران بهترین گزینه است.

چرا برای اقامت در مشهد هتل تهران را انتخاب کنیم؟

نزدیکی به حرم

بسیاری از مسافران مشهد خصوصاً سالمندان تنها به قصد زیارت به این شهر سفر می‌کنند. برای چنین افرادی نزدیکی محل اقامت به حرم یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. چنین افرادی معمولاً علاقه خاصی به بازدید از سایر جاهای دیدنی مشهد ندارند و دکوراسیون لوکس هتل برایشان اهمیت ندارد. بنابراین مکانی تمیز، امن و آرام در نزدیکی حرم بهترین گزینه برای اقامت ایشان است. برای چنین افرادی هتل تهران یکی از بهترین گزینه‌های اقامت است.

اقامت آرام

اولین انتظار مسافران از اقامتگاه مکانی آرام برای استراحت است. مدیریت هتل تهران به خوبی این نیاز مسافران را تأمین می‌کند. اغلب مسافران این هتل از روال منظم امور هتل و محوطه آرام آن رضایت داشتند. البته بخشی از آرامش هتل به شخصیت مسافران حاضر در هتل بستگی دارد. گاهی حضور گروهی برخی مسافران با ایجاد سر و صدای فراوان در هتل همراه است و مدیریت هتل به سختی می‌تواند آنها را کنترل کند. اما در حالت کلی در اغلب اوقات در این هتل آرامش برقرار است.

امکانات کافی با قیمت مناسب

بسیاری از مسافران از محل اقامت خود در سفر انتظارات خاصی ندارد. مکانی تمیز و آرام برای استراحت تنها چیزی است که به دنبال آن هستند. چنین افرادی به دنبال دکوراسیون لوکس یا غذاهای رنگارنگ نیستند. یک هتل کلاسیک مانند هتل تهران به خوبی این انتظارات را برآورده می‌سازد. مسافران این هتل در قبال قیمت مناسبی که پرداخت می‌کنند امکانات کافی برای استراحت و گذران امور دریافت می‌کنند.

حس نوستالژی

همانطور که گفتیم هتل تهران یکی از قدیمی ترین هتل های مشهد است. علیرغم بازسازی‌های انجام شده حال و هوای این هتل چندان تغییر نکرده است. بسیاری از مشتریان وفادار این مجموعه از دوران جوانی تا کهنسالی این هتل را برای اقامت در مشهد انتخاب کرده و می‌کنند.

راه‌های ارتباط با هتل تهران مشهد

آدرس هتل تهران مشهد : خیابان امام رضا، نبش امام رضا 8

تلفن هتل تهران مشهد : ۰۲۱۹۱۰۳۱۹۳۱

رزرو هتل تهران مشهد

رزرو هتل تهران مشهد

برای رزرو هتل تهران مشهد می‌توانید به سایت‌های معتبر رزرو اقامتگاه مراجعه کنید. زیرا در حال حاضر هیچ صفحه‌ای با عنوان سایت هتل تهران مشهد فعال نیست. برای رزرو هتل تهران می‌توانید به سایت www.mahaniom.com مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد شرایط رزرو هتل تهران نیز می‌توانید با شماره 91031931-021 تماس بگیرید.

جاهای دیدنی مشهد در نزدیکی هتل تهران

مهمترین امتیاز هتل تهران نزدیکی آن به حرم مطهر رضوی است. فاصله هتل تهران تا حرم امام رضا(ع) کمتر از دو کیلومتر است. مهمانان هتل به راحتی و در کمتر از 5 دقیقه می‌توانند از هتل به حرم بروند. تعداد زیادی از جاهای دیدنی مشهد نیز در فاصله کمتر از سه کیلومتری این هتل قرار دارند. آرامگاه نادرشاه افشار، گنبد خشتی، خانه تاریخی داروغه، کلیسای مسروپ مقدس، خانه ملک، گنبد سبز، مجتمع تجاری آرمان و باغ ملی از جمله دیدنی های مشهد هستند که در فاصله کمتر از 3 کیلومتری هتل تهران قرار دارند. در ادامه به معرفی برخی از این اماکن دیدنی می‌پردازیم:

آرامگاه نادرشاه افشار

مقبره نادرشاه افشار و مجسمه معروف آن داخل باغی با عنوان باغ نادری قرار دارد. در این مجموعه علاوه بر فضای سبز و آرامگاه یک موزه نیز وجود دارد. باغ نادری در نزدیکی حرم و در خیابان شیرازی قرار دارد.

گنبد خشتی

گنبد خشتی آرامگاه سلطان محمد از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) است. این بنای تاریخی در دوره‌های مختلف تاریخی تکمیل شده اما به خاطر گنبد خشتی به این نام شهرت یافته است. این امامزاده در نزدیکی حرم در خیابان طبرسی قرار دارد.

گنبد سبز

گنبد سبز یکی از آثار تاریخی مشهد است که قدمت آن به دوره صفویه باز می‌گردد. این بنا آرامگاه شیخ محمد مؤمن یکی از عرفای شیعه است.

خانه تاریخی داروغه

خانه تاریخی داروغه یکی از زیباترین عمارت‌های قاجاری ایران است. این بنا با الهام از سبک معماری روسی ساخته شده است. خانه تاریخی داروغه مشهد در خیابان نواب صفوی قرار دارد.

خانه ملک

خانه ملک یکی از خانه های تاریخی مشهد است که از دوره قاجار به یادگار مانده است. این خانه هم‌اکنون به مرکز هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی مشهد تبدیل شده است. خانه ملک در خیابان امام خمینی قرار دارد.

مجتمع تجاری آرمان

مجتمع تجاری آرمان یکی از جدیدترین جاهای دیدنی مشهد است. در این مجموعه فضای خاصی با عنوان غار طراحی شده که ترکیبی از فضای سبز، جریان آب و مجسمه‌های غول پیکر است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید طراحی داخلی این مجتمع آنقدر جذاب است که ارزش یکبار دیدن را داشته باشد. مجتمع آرمان در خیابان نواب صفوی قرار دارد.

فاصله هتل تهران تا جاهای دیدنی مشهد

فاصله هتل تهران تا برخی اماکن مهم و جاهای دیدنی مشهد به قرار زیر است:

فاصله تا حرم مطهر رضوی: 8 دقیقه پیاده‌روی، 2 دقیقه با خودرو

فاصله تا ترمینال: 15 دقیقه با خودرو

فاصله تا فرودگاه: 15 دقیقه با خودرو

فاصله تا راه‌آهن: 12 دقیقه با خودرو

فاصله تا نمایشگاه بین‌المللی: 33 دقیقه با خودرو

فاصله تا الماس شرق: 26 دقیقه با خودرو

فاصله تا بازار رضا: 7 دقیقه پیاده‌روی


آدرس سایت ماهانیوم: mahaniom.com

آدرس صفحه اینستاگرام: mahaniom_official

تلفن تماس: ۰۲۱۹۱۰۳۱۹۳۱