راهنمای انتخاب هتل های ارزان  مشهد

سفر کردن و بازدید از اماکن تاریخی و زیارتی یکی از بهترین تفریحاتی هست که امروزه ایرانیان به سبب‌های مختلف بهش می‌پردازن. نکته حائز اهمیت در این باره این هست که سفر کردن به هر علت و سببی مستلزم به وجود برخی عوامل هست. از نمونه بارز این عوامل می‌تونیم به هتل و محل اسکان افراد اشاره کنیم.

انتخاب درست یک هتل با توجه به شرایط و امکانات موجود، همچنین مقدار بودجه بسته به معیارها و نکات متفاوتی انجام می‌شه. از اونجایی که مشهد به عنوان یک شهر زیارتی و تاریخی، از جمله پربازدیدترین مکان‌های ایران به حساب میاد، قصد داریم توی این بررسی با توجه به مطالبی که ارائه شد به نقد هتل های مشهد و عواملی مثل قیمت، رزرو، نزدیکی به حرم و مقایسه هتل های ارزان مشهد بپردازیم.

هتل های ارزان مشهد

مشهد

مشهد یکی از کلان‌ شهرهای ایران هست که به عنوان دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران شناخته می‌شه. این کلان شهر توی نیمه شرقی کشور واقع هست و حدود سیصد و سی کیلومتر مربع مساحت داره. طبق آخرین سرشماری، مشهد حدود سه میلیون نفر جمعیت داره. شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی هست و در دوران افشاریان پایتخت ایران بوده. مهم‌ترین رکن شناختی مشهد وجود حرم مطهر امام رضا علیه السلام در اون هست که سالانه هزاران مسافر (بیش از سی میلیون نفر) رو به این شهر جذب می‌کنه.

حرم امام رضا علیه السلام شاید مهم‌ترین مشخصه شناسایی این شهر باشه، اما تنها مکان زیارتی و گردشگریش نیست؛ شهر مسجد اماکن تفریحی، زیارتی و گردشگری بسیاری داره که می‌تونه مسافران رو شگفت زده کنه. این شهر در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایتخت معنوی ایران نام گذاری شد. گنبد هارونیه، آرامگاه نادرشاه، شهر تاریخی توس، گنبد خشتی، بازار سنتی رضا، پارک جنگلی وکیل آباد، شاندیز، چشمه‌های گیلاس، گراب و.. از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری مشهد هستن.

معیار انتخاب بهترین هتل های مشهد

در خصوص انتخاب بهترین هتل های مشهد نکاتی وجود دارن که در صورت عدم وجود ممکنه سفر زیارتی شما باب میلتون نباشه. به همین جهت، اگر جزء افرادی هستین که بسیار به مشهد سفر می‌کنین؛ لازمه که به این نکات توجه داشته باشن.

هزینه و قیمت

قیمت از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک هتل های ارزان مشهد محسوب می‌شه که وابسته به چگونگی اداره و مدیریت هتل هست. کاملا مشخصه که هزینه و قیمت هتل های مشهد به کیفیت و خدماتی که ارائه می‌دن وابسته هست. اما باید دقت کنین که گاهی قیمت هتل های مشهد به نسبت کیفیتی که ارائه می‌دن بالا هست. یعنی کیفیت و خدمات کمتر از میزان هزینه دریافتی هستن؛ بنابراین سعی کنین هتلی رو انتخاب کنین که قیمتش از همه لحاظ مقرون به صرفه باشه.

غذا

خورد و خوراک مسافرانی که توی یک هتل اسکان پیدا کردن؛ به عهده هتل هست. لطفا توجه کنین که کیفیت و بهداشت سلف هتل عالی باشه تا توی مسافرت از لحاظ تغذیه دچار مشکل و اختلالات هضم و دفع نشین.

رزرو

بهترین هتل های مشهد معمولا همیشه در حال خدمات دهی هستن و به سختی می‌شه اتاق خالی پیدا کرد. برای همین باید شرایط رزرو هتل برای مسافران برقرار باشه تا پیش از سفر اقدام به رزرو هتل‌های مشهد کنن.

نزدیکی به حرم

به جرأت می‌توان گفت که مبنای سفر اکثر مسافران به مشهد، زیارت حرم امام رضا علیه السلام به حساب میاد. به همین علت فاصله از حرم اهمیت زیادی داره که باید دقت کنین هتلی رو انتخاب کنین که نزدیک به حرم واقع شده باشه تا بتونین در هر زمان برای زیارت حرم اقدام کنین.

بهداشت

بهداشت و نظافت در مورد خدمات دهی یک ارگان بسیار مهم هستن و در صورتی که رعایت نشن، تمام مجموعه خدمات دهنده زیر سوال می‌ره و قطعا هیچ مسافری دوست نداره توی هتلی اقامت داشته باشه که از نظر بهداشتی و نظافت خوب نیستن. بنابراین توی معیارهای گزینش انتخاب هتل های ارزان مشهد حتما به بهداشت هتل مخصوصا هتل های 5 ستاره مدنظر توجه کنین.

هتل آپارتمان های مشهد

بهترین هتل‌ های مشهد

طبق مطالبی که برای معیارهای انتخاب بهترین هتل های مشهد ارائه شد در ادامه به معرفی چند هتل از بهترین هتل‌های مشهد می‌پردازیم تا به راحتی برای رزرو اقدام کنین.

هتل سهند مشهد

یکی از بهترین هتل های مشهد، هتل سهند مشهد هست که سه ستاره داره. این هتل توی خیابان امام رضا 2 مشهد قرار داره و فاصله خیلی کمی با حرم داره. از امکانات اتاق‌های این هتل می‌تونیم به یخچال، تلویزیون، اینترنت پرسرعت، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، رستوران، پارکینگ، نمازخانه، لابی، کافی شاپ، اینترنت در لابی و تلفن در اتاق اشاره کنیم. این هتل فاقد امکانات استخر، سونا، جکوزی، سوئیت، ماهواره، سالن ورزش، بیلیارد، فروشگاه و غرفه و ترانسفر فرودگاهی هست.

هزینه اقامت در هتل سهند مشهد برای کودکان زیر سه سال رایگان هست و برای کودکان بین سه تا هفت سال نیم بها و بدون سرویس محاسبه می‌شه؛ برای کودکان بالای هفت سال هم هزینه‌ها به صورت عادی برقرار هست. پذیرش خانم‌ها تنها با کارت ملی و شناسنامه عکس دار انجام می‌شه و پذیرش صیغه نامه رسمی با مهر برجسته در صورت ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس دار هر دو نفر انجام می‌شه.

فاصله هتل سهند مشهد از اماکن به شرح زیر هست:

نمایشگاه بین‌المللی ماشین بیست و پنج دقیقه، مجتمع تجاری زیست خاور دوازده دقیقه، منطقه ییلاقی طرقبه چهل و چهار دقیقه، سرزمین موج‌های آبی سی و چهار دقیقه، مجتمع تجاری الماس شرق بیست و پنج دقیقه، آرامگاه فردوسی چهل و پنج دقیقه، شهربازی پارک ملت بیست و پنج دقیقه، شهر رویایی پدیده شاندیز چهل و هشت دقیقه، بازار رضا دو دقیقه، ایستگاه راه آهن یازده دقیقه، باب الجواد پانزده دقیقه، باب الرضا دو دقیقه، بست شیخ بهایی پنج دقیقه، بست شیخ حر عاملی چهار دقیقه، بست شیخ طوسی پنج دقیقه، بست شیخ طبرسی هشت دقیقه، حرم امام رضا علیه السلام دو دقیقه و پارک کوهسنگی هیفده دقیقه.

رزرو هتل به صورت اینترنتی انجام می‌شه و هزینه در صورت ارزان شدن قیمت هتل های ارزان مشهد عودت داده می‌شه. همچنین هزینه‌ای بابت کنسلی هتل دریافت نمی‌شه، گارانتی بهترین و مقرون به صرفه‌ترین قیمت هم ارائه می‌شه.

هتل رضوان مشهد

از نمونه هتل های چهار ستاره مشهد می‌تونیم به هتل رضوان مشهد اشاره کنیم که با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌ده به نسبت از هتل های ارزان مشهد محسوب می‌شه. این هتل در مشهد، شیرازی پنج، کوچه شهید صاحبکار واقع هست و فاصله‌اش تا حرم مطهر امام رضا علیه السلام یک دقیقه به صورت پیاده هست.

رزرو هتل رضوان مشهد

از امکانات این هتل می‌تونیم به سالن همایش و اجتماعات، کمد لباس، پاور سوئیچ، آب رایگان، صندوق امانات، مینی بار به همراه هزینه، اتاق میهمانی و جلسات کاری، تلویزیون در اتاق، تلفن در اتاق، سشوار، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ رو باز، سیستم اعلام حریق، نمازخانه، لاندری، فضای سبز، پذیرش بیست و چهار ساعته، اتاق چمدان، سیستم اطفای حریق، رمپ، آسانسور و وسایل بهداشتی اشاره کنیم.

فاصله هتل رضوان مشهد از اماکن به شرح زیر هست:

بست شیخ طوسی یک دقیقه پیاده، باب الرضا پانزده دقیقه پیاده، فرودگاه‌ پانزده دقیقه با ماشین، ایستگاه راه آهن ده دقیقه با ماشین و ترمینال مسافربری پانزده دقیقه با ماشین.

قیمت هتل رضوان مشهد هم اکنون هجده درصد تخفیف داره و رزرو اتاق‌ها با مشاهده کامل جزئیات اتاق به صورت اینترنتی و از طریق سایت امکان پذیر هست و غذاهای این هتل طبق نظرسنجی، بسیار باکیفیت و خوش طعم هستن.

هتل حیات شرق مشهد

هتل حیات شرق مشهد جزء هتل‌های ارزان مشهد به حساب میاد که درجه دوم هست و حالت هتل آپارتمانی داره. این هتل توی خیابان نواب صفوی در کنار مجتمع آرمان واقع هست که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده. هتل حیات شرق یکی از شیک‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌ های آپارتمانی مشهد هست. این هتل هشت طبقه با سیصد و سی و دو واحد داره که آپارتمان‌های اون یک خوابه سه تخته، دو خوابه چهار تخته و دو خوابه شش تخته هستن.

از جمله امکانات هتل آپارتمان حیات شرق مشهد می‌توان به رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، بانک، صندوق امانات، روزنامه رایگان، اینترنت در لابی، تاکسی سرویس، خدمات باربری، نمازخانه، لوازم بهداشتی، حمام، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، تلفن در اتاق، مبلمان، یخچال، سیستم گرمایش و سرمایش، بالکن، سرویس بهداشتی فرنگی و سرویس بهداشتی ایرانی اشاره کرد.

رزرو هتل از طریق سایت ممکن هست و ارائه بهترین قیمت تضمین می‌شه؛ همچنین امکان پرداخت به صورت اقساطی و عدم پرداخت کارمزد در صورت کنسلی وجود داره. این هتل مجوز رسمی داره و پیشتیبانی بیست و چهار ساعته ارائه می‌ده.

هتل آپارتمان حیات شرق مشهد دارای قوانینی مثل ساعت 14 برای تحویل، ساعت 12 برای تخلیه و عدم دریافت هزینه برای کودکان زیر سه سال (بدون استفاده از سرویس) رو دارا هست.

فاصله هتل حیات شرق مشهد از اماکن به شرح زیر هست:

حرم مطهر امام رضا علیه السلام 0/3 کیلومتر، آرامگاه فردوسی مشهد 38/3 کیلومتر، نمایشگاه بین‌المللی مشهد 17/7 کیلومتر، پارک ملت مشهد 17/2 کیلومتر، سرزمین موج‌های آبی 22/4 کیلومتر، منطقه ییلاقی طرقبه 26/0 کیلومتر، فرودگاه شهید هاشمی نژاد 7/6 کیلومتر، راه آهن 3/9 کیلومتر و پایانه مسافربری 5/4 کیلومتر.

با توجه به معرفی سه هتل محبوب و فوق‌العاده در مشهد ، در ادامه به معرفی هتل های ستاره دار مشهد ، به همراه تفاوت اون‌ها با هتل‌های تهران می‌پردازیم.

لیست هتل‌ های ستاره دار مشهد (سه و چهار ستاره)

هتل پارس مشهد ، هتل جواهر شرق مشهد ، هتل میامی مشهد ، هتل الماس ۱ مشهد ، هتل خورشید تابان مشهد ، هتل فردوس مشهد ، هتل جواد مشهد ، هتل سارینا مشهد ، هتل تارا مشهد ، هتل کیانا مشهد ، هتل الماس نوین مشهد ، هتل آبان مشهد ، هتل سلام مشهد ، هتل مشهد مشهد  ، هتل آرتیمان مشهد .

شایان ذکر هست که بسیاری از هتل‌های سه ستاره مشهد با هتل‌های تهران و کیش برابری می‌کنن و به لحاظ امکانات و خدمات، حتی بهتر هستن و کیفیت بالاتری دارن. از اونجایی که مشهد به عنوان یک شهر زیارتی، شهر تفریحی و گردشگری محسوب می‌شه، امکانات و خدمات هتل‌های اون به لحاظ کیفیتی و ارائه خدمات بهتر و بالاتر هم هستن.

لیست هتل های ارزان مشهد

هتل پانیذ ، هتل آپارتمان شکوه ایمان ، هتل بستان مشهد ، هتل آپارتمان قصر گل، خانه مسافر هشت بهشت، آپارتمان موسوی، هتل آپارتمان یاسین نور، مهمانپذیر ممتاز هیراد، هتل آپارتمان علیزاده، هتل آپارتمان آجیلیان، خانه مسافر عرشیا و

قطعا اگه به دنبال کیفیت هستین و می‌خواین توی تعطیلات یا هر مناسبت دیگه‌ای نهایت بهره رو از اقامت خودتون بگیرین، پیشنهادی که به شما می‌شه اینه که بهترین هتل رو مبتنی بر شرایطتون انتخاب کنین.

هتل های مشهد با غذا

توی پاراگراف‌های اولیه در مورد اینکه غذا به عنوان یکی از معیارهای اصلی انتخاب بهترین هتل های ارزان مشهد تعریف می‌شه صحبت کردیم. اما جدای از بحث معیار بودن برای انتخاب هتل، غذا به تنهایی عاملی هست که معیارهای مجزایی رو شامل می‌شه. یکی از این معیارها بحث قیمت هست. درسته که هتل‌های خوب مشهد معمولا قیمت مقرون به صرفه‌ای رو ارائه می‌دن، اما باید توجه کنین که این فاکتور شامل غذا و سلف رستوران هتل هم بشه.

مورد بعدی کیفیت هست؛ قطعا مسافران انتظار دارن که توی سفر خودشون بهترین تغذیه رو داشته باشن و بتونن در کنار اطرافیانشون از میز غذا لذت ببرن. مورد بعدی در رابطه با غذای هتل، بهداشت اون هست که باید به صورت ویژه‌ای رعایت بشه و همچنین غذا باید بر اساس اصول بهداشتی و نظافت طبخ بشه. بنابراین هنگام رزرو هتل حتما دقت کنین سایتی که خدمات رزرواسیون ارائه می‌ده، به غذا هم اشاره کرده باشه.

قیمت هتل های مشهد

قطعا طبیعیه که در مناسبت‌های خاصی مثل اعیاد مذهبی، تعطیلات رسمی، ایام نوروز، ولادت یا شهادت امام رضا علیه السلام‌، قیمت و هزینه اسکان هتل های ارزان مشهد افزایش پیدا می‌کنه. امکان رزرو هتل‌ها در مشهد به وسیله یک سایت معتبر با قیمت مناسب به شما کمک می‌کنه که بهترین انتخاب رو داشته باشین.

رزرو هتل های مشهد

رزرو هتل از طریق یک سایت با امکان دیدن دیدگاه‌ها و تمام جزئیات یک هتل به شما کمک می‌کنه تا بهترین انتخاب رو داشته باشین. رزرو هتل با ماهانیوم که سامانه رزرواسیون سراسری برای ارائه خدمات رزرو و انتخاب هتل هست که به شما کمک می‌کنه تا در انتخاب هتل مدنظرتون بهترین نتیجه ممکن رو بگیرین و توی لیست هتل های ارزان مشهد بهترین نتیجه رو کسب کنین. برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتره به آدرس http://www.mahaniom.com مراجعه کنین.

آدرس سایت ماهانیوم: mahaniom.com

آدرس صفحه اینستاگرام: mahaniom_official

تلفن تماس: ۰۲۱۹۱۰۳۱۹۳۱